Universiti Kebangsaan Malaysia    
 
Aduan/Maklum Balas Baharu   Aduan/Maklum Balas Baharu Semak Aduan/Maklum Balas   Semak Aduan/Maklum Balas Log Masuk Pelanggan   Log Masuk Pelanggan
  Daftar Baharu
Laman Utama| FAQ| Peta Laman| Pegawai Daftar Masuk   Saya ingin menggunakan English | B.Malaysia    
FAQ
1. Bolehkah saya membuat aduan bagi pihak orang lain? 
    Boleh, dengan izin pengadu.

2. Bolehkah saya mengemukakan aduan tanpa memberitahu maklumat peribadi?
   Tidak. Anda perlu mengisi butiran peribadi yang dikehendaki.

3. Apakah jenis aduan / maklum balas yang boleh dibuat melalui sistem ADUAN UKM?
  • Aduan Awam
  • Aduan Integriti
  • Cadangan
  • Perhargaan
  • Pertanyaan
4. Bagaimana cara saya membuat aduan?
  • Laman sesawang : http:// www.ukm.my/aduanUKM
  • E-mel : aduan@ukm.edu.my
  • Telefon : 03 - 8921 3788 / 4906
  • Surat :
         Bahagian Khidmat Pelanggan
         Pusat Komunikasi Korporat
         Aras 2, Bangunan Canselori
         Universiti Kebangsan Malaysia
         43600 UKM Bangi
         Selangor Darul Ehsan

5. Bagaimana cara untuk saya mendapatkan maklumat status aduan saya?
    Status aduan boleh diketahui melalui menu Semak Maklum balas menggunakan nombor rujukan / kes yang 
    telah didaftar dalam sistem ADUAN UKM.

6. Berapakah tempoh masa yang diambil UKM untuk menyelesaikan aduan?
  • Tempoh penyelesaian aduan kategori BIASA adalah dalam masa 15 hari bekerja
  • Aduan KOMPLEKS merujuk kepada aduan yang diuruskan melebihi tempoh 16 hari dan ke atas dan boleh mencecah sehingga 365 hari termasuk hari kelepasan am dalam tahun kalender berkenaan. Maklum balas awal bagi semua kes-kes aduan KOMPLEKS akan dikemukakan kepada pengadu dalam tempoh 15 hari bekerja.
  • Maklum balas PERTANYAAN, CADANGAN & PENGHARGAAN akan diberikan dalam tempoh 5 hari bekerja.
Penafian | Privasi & Polisi
Hak Cipta © 2014 Biro Pengaduan Awam
Recommended 1024 x 768. Internet Explorer 9 and above, Mozilla Firefox, Google Chrome.
Muat Turun Adobe Reader